De Vereniging

WVA ‘De Loswal’ is een vereniging ter bevordering van de watersportfaciliteiten in de haven van Ameide. Aangezien het op mooie dagen in de zomer steeds drukker wordt bij het pontje en de boothelling, hebben enkele inwoners besloten zich te verenigen om de gang van zaken aan de waterkant naar een hoger plan te tillen en de toegankelijkheid, de veiligheid en het plezier te verhogen.

De belangrijkste doelstellingen zijn het opknappen en aanpassen van de boothelling en het creëren van aanlegplaatsen voor boten die in of uit het water gaan. Op langere termijn hopen we de volgende plannen te kunnen bewerkstelligen:

• Het verbeteren van de aanrijroutes naar de boothelling
  • Het verbeteren van de parkeermogelijkheden
  • Het aanleggen van openbare toiletten
  • Een kleine horeca-uitspanning annex clubhuis
  • Het plaatsen van pontons en steigers om boten gedurende het watersportseizoen van een vaste ligplaats te voorzien
  • Het aanleggen van een kade op de plek waar vroeger de Loswal was

In het bestuur zitten:

• Jan de Wit – voorzitter
  • Arien Uittenbogaard – penningmeester
  • Roland Wetzels – secretaris
  • Herman Kanselaar – algemeen
  • Jan Waaijman – algemeen
  • Dirkjan Bouwmeester – algemeen

Contact met het secretariaat uitsluitend per e-mail.

Heb jij suggesties voor de vereniging?

Stuur ons een e-mail